Zapraszam na nową stronę!

Cześć,

Pewnie trafiliście tutaj, ponieważ Wasze dziecko nie chce spać. Dobrze to znam. Sama miałam z tym problem. Jednak udało mi się go rozwiązać - Wam też może się udać! Zapraszam Was na www.zasypiamy.pl - tam teraz publikuję nowe posty, tam również można umówić się ze mną na konsultację lub pobrać ekspresowy Plan Zasypiania.

Kiedy w 2012 roku zakładałam tego bloga, był on pierwszym blogiem o usypianiu dzieci w Polsce. Temat konsultacji snu był nieznany, mało kto potrafił pomóc. Powoli się to zmienia, jednak jest niewiele miejsc, w których podchodzi się do tematu kompleksowo. Problemy ze snem mogą wynikać z wielu przyczyn:

  • zdrowotnych (i od tego mamy pediatrę lub innych specjalistów, do których kieruje - czasem potrzebny jest neurolog, laryngolog, alergolog lub fizjoterapeuta dziecięcy {napięcie mięśniowe}),
  • psychologicznych (i tutaj pomoże psycholog dziecięcy, my mamy w zespole Anię z 4 dzieci, wnukiem i wieloletnim doświadczeniem),
  • nawykowych (wypracowane niekoniecznie korzystne nawyki związane z zasypianiem, które jednak można zastąpić innymi - pomogę :))
  • dietetycznych (słodkie kaszki na wieczór i na noc, źle zbilansowana dieta dziecka - też ma duży wpływ na sen - Krysia pomaga to naprawić).
Dlatego właśnie założyłam Zasypiamy.pl - żeby pomóc Wam kompleksowo i szybciej. Tam dowiecie się, jakim typem rodzica jesteście i uzyskacie pakiet wskazówek, które ułatwią Wam wychowanie dziecka. Tam również pobierzecie Plan Zasypiania, który krok po kroku przeprowadzi Was do krainy słodkich snów Waszego dziecka. 

Zapraszam!
Weronika

Oznaki senności


Kolejny raz usypianie wyszło nie tak, jak chcieliście? Zdarza się to bardzo często, wystarczy przeoczyć sygnały, jakie wysyła nam Maleństwo. Dzisiaj o tym czym są oznaki senności i w jaki sposób pomogą Wam w kładzeniu dzieci spać :)

Dlaczego to ważne, żeby obserwować dziecko?

Pomijając tysiące innych ważnych aspektów, bo na pewno każdy z Was ma na powyższe pytanie dobrą odpowiedź, musimy obserwować swoje dziecko, żeby wiedzieć KIEDY położyć je spać :) Proste, prawda? Coraz częściej nachodzi mnie refleksja, że rodzice naprawdę sami potrafią wychowywać swoje własne dzieci, wystarczy, że w siebie uwierzą :)
Idąc tym tropem - jak byście się czuli, kiedy ktoś kazałby Wam iść spać w momencie, kiedy właśnie, w końcu, w świeżo czytanej książce zaczęłaby się wyjaśniać skomplikowana intryga? Albo kiedy ktoś kazałby Wam iść spać jak już padacie na twarz ze zmęczenia? Dobra, z dorosłymi jest trochę inaczej jak już padamy na twarz :D W każdym razie dziecko tego momentu nie ogarnia i nie jest wtedy dobrze.

Dzięki nauczeniu się KIEDY Wasze dziecko jest senne będzie Wam prościej położyć je spać. Naprawdę. Mam trójkę własnych dzieci, wiem co mówię ;) CZAS jest kluczowy! Nie za wcześnie, nie za późno, ale na czas. Just in time, chciałoby się powiedzieć. Kiedy kładłam dzieci spać na czas, to zasypiały łatwiej i spały dłużej.

A jak rozpoznać KIEDY nadszedł CZAS na sen?

Im dłużej jestem mamą, tym łatwiej mi to rozpoznać, także konkluzja pojawia się taka - po prostu próbujcie jak najlepiej poznać własne dziecko. Nikt go nie zna tak jak Wy. Pomocne będzie przeanalizowanie niżej wypisanych oznak senności, jakie może wykazywać Wasze dziecko.

Popularne oznaki senności:

- wyciszenie
- zapatrzenie się/zawieszenie wzroku na dłużej podczas zabawy/nieobecny wzrok
- domaganie się smoczka, butelki lub przytulanki
- spowolnienie ruchów lub ruchy chaotyczne
- niezainteresowanie otoczeniem lub wręcz odwracanie głowy od zabawek, źródła dźwięku
- brak skupienia
- ziewanie
- opadające powieki
- brak ochoty na zabawę
- brak uśmiechów
- pocieranie oczu
- zaczerwienienie okolic oczu
- zdenerwowanie, rozdrażnienie
- ciągnięcie za włosy
- ssanie kciuka
- szczypanie (jejku, jak mnie ta oznaka denerwowała ;) )
- i wiele innych, obserwuj swoje dziecko :)

Czasu na bezbolesne położenie sennego dziecka jest niewiele. Noworodki i małe niemowlęta bardzo szybko z sennych zaczynają być przemęczone, także jeśli nie zadziałasz szybko, możesz mieć problemy z ich uśpieniem.
Idealnie jest zacząć przygotowania do snu lub drzemki po zauważeniu pierwszej oznaki senności - niech pierwszy ziew będzie wezwaniem do działania ;) 

Pomocny jest w tym przypadku dzienny rytuał - wtedy możesz się spodziewać mniej więcej kiedy dziecko będzie robiło się senne (wg Tracy Hogg czas aktywności to około 45 minut, wydłużający się w miarę dojrzewania Malucha. W przypadku mojego 3 miesięcznego Synka to były około 2 godziny aktywności i ochota na drzemkę, jak skończył 4 miesiące, to czas ten wydłużył się do około 2,5 godziny, a jak skończył 5 - to to już 3 godziny). Obserwowanie czasu aktywności/senności to cenna umiejętność, przydaje się - polecam :)

Warto pamiętać, że oznaki senności mogą zmieniać się z wiekiem lub w pewnym momencie całkowicie zaniknąć lub złagodnieć. Może się też zdarzyć, że noworodki ziewają cały dzień - dlatego najważniejszą sprawą jest poznać swoje dziecko i nauczyć się rozpoznawać nadawane przez nie sygnały :)


Dacie radę! Powodzenia :)

Przewodnik po blogu

Postanowiłam nieco uporządkować bloga, żeby było się Wam łatwiej po nim poruszać. Zakładam, że wszyscy szukają informacji w jakiś sposób z...