Przełomowa noc - karmienie

Metoda Giny Ford


"Przełomowa noc" (w oryginale "core night" - nie wiem jak to inaczej przetłumaczyć) to metoda opierająca się na gotowości dziecka do dłuższego spania w nocy. Moment, a właściwie noc, podczas której dziecko śpi przez pewien dłuższy okres czasu bez pobudki na karmienie i robi to przez następujące 3-4 noce, to właśnie jego "przełomowa noc".

Zanim spróbujesz tej metody:
- niemowlę musi mieć ukończone co najmniej 6 tygodni, ważyć 4,5 kg i prawidłowo przybierać na wadze
- niemowlę powinno być regularnie karmione w ciągu dnia
- upewnij się, że ostatnie karmienie przez "przełomową nocą" wystarczy twojemu dziecku na przespanie określonej przez ciebie ilości czasu
- idealnie byłoby, gdybyś chciała wprowadzić tę metodę dopiero, gdy dziecko będzie nadal budziło się na nocne karmienie, ale nie będzie jadło dużo  (wtedy lub podczas pierwszego porannego karmienia).

Kiedy dziecko będzie się budziło podczas "przełomowej nocy", Gina Ford sugeruje, by poczekać chwilę ze swoją reakcją - być może dziecko samo się uspokoi i zaśnie. Jeśli nie - możesz użyć takich metod uspokajania (oczywiście nie karmić!), które wymagają jak najmniejszej ilości uwagi (np. smoczek, łyk wody, poklepywanie, podnoszenie/kładzenie). Jeśli żadna z tych prostych metod nie zadziała - wtedy krótko podkarm swoje dziecko - jednak pamiętaj, że musi minąć trochę czasu, by dziecko się przestawiło. I próbuj podczas kolejnej pobudki na karmienie.



Ja zastosowałam tę metodę przy użyciu smoczka - wyeliminowałam karmienie o 3 w nocy, ponieważ zaobserwowałam, że Synek bardzo krótko wtedy je. Dlatego przy pobudce dałam mu smoczek - najpierw protestował, ale później się przyzwyczaił. Wiązało się to niestety z tym, że zamiast na karmienie, musiałam przez pewien czas wstawać i podawać mu smoczek...w sumie około miesiąca (!). Ale po tym czasie póki co budzi się o 23.30 i później w okolicach 5 rano (ma 4 miesiące).




Przewodnik po blogu

Postanowiłam nieco uporządkować bloga, żeby było się Wam łatwiej po nim poruszać. Zakładam, że wszyscy szukają informacji w jakiś sposób z...